Помощ

Въпроси? Ние имаме отговорите!

Кой смартфон / таблет е съвместим?

За да използвате SumUp, ви е нужен само смартфон или таблет с достъп до интернет. Ако използвате устройство с Android, то трябва да има Bluetooth 4.0 (или по-нова), а версията на операционната система да е минимум Android 4.4. За iOS устройства отново е нужен Bluetooth версия 4.0, а версията на iOS да е 8.0 или по-нова.Тук ще намерите повече информация.

Какви са разходите?

Получавате терминала след еднократно плащане в размер на 155 лева (без ДДС). За всички получени от вас плащания, направени с дебитни и кредитни карти, дължите единствено такса, равняваща се на 1,95% от стойността на всяка успешно приета транзакция. Сумата се приспада в момента на извършването на плащането. Не се удържат такси нито за неуспешни плащания, нито никакви други месечни или допълнителни (фиксирани) такси. Минималната сума за транзакция е 2 лв. при получаване на плащания с карта.

Колко бързо ще си получа терминала и кога ще мога да приемам картови плащания?

Терминалът се праща, веднага след като се получи плащането за него. Доставката отнема 3-5 работни дни. Когато получите терминала, е необходимо да го настроите и да извършите тестова транзакция. След нея, той е готов за употреба.

Как да свържа терминала с моя смартфон/ таблет?

Единственото, което трябва да направите, е да свържете вашия SumUp Air към смартфон или таблет чрез Bluetooth. Следвайте стъпките в приложението. Тук ще намерите подробно описание с инструкции.

Как се приемат картови плащания?

Това е ръководство стъпка по стъпка как да приемате картови плащания със SumUp Air:

  • Отворете приложението на SumUp на вашия смартфон или таблет, и влезте с помощта на имейла и паролата си, с които сте се регистрирали.
  • Въведете желаната сума. Можете да напишете описание в съответното поле отдолу, ако желаете. След като всичко е готово, натиснете "Таксуване".
  • Терминалът ще се включи автоматично и ще се свърже с вашето устройство.
  • Сега вашият клиент има възможност да плати с безконтактна карта или карта с чип и ПИН.
  • Ако вашият клиент иска да плати безконтактно, той трябва само да доближи картата си до терминала. Тъй като NFC антената е разположена в горната част на терминала, клиентът трябва да доближи картата хоризонтално до горната половина на терминала. След това, ще се чуе звуков сигнал и 4-те сензора ще индикират успешен трансфер на данни. При необходимост, клиентът трябва да оторизира плащането с ПИН или подпис.

За да се оторизира плащане, вашият клиент трябва или 1) да въведе четирицифрения си ПИН на терминала, а после да натиснете бутона със зелената отметка; или 2) да оторизира плащането с подпис върху дисплея на вашия смартфон/таблет и да потвърди с натискане на бутона. Терминалът ще ви покаже дали се изисква ПИН или подпис за потвърждение.

Важно: Дали оторизацията се изпълнява посредством ПИН или подпис, зависи от настройките на ЧИП-а върху клиентската карта. Нито вие, нито вашият клиент можете да повлияете върху това дали се изисква ПИН или подпис.

Сега вашият клиент има възможност да плати с безконтактна карта или карта с чип и ПИН.

Ако желаете, можете да изпратите разписка на клиента, като въведете електронната му поща или мобилния му телефонен номер в съответното поле. Можете също така да принтирате разписката.

Поздравления! Вие току-що направихте успешно плащане със SumUp Air. Лесно е, нали?

Кои карти мога да приемам?

Можете да приемате всяка кредитна или дебитна карта с логото на VISA, V PAY, MasterCard или Maestro.

По какъв начин клиентът получава разписка за плащането си?

След обработката на успешна транзакция, разполагате с опцията да изпратите разписка чрез имейл или SMS. Екранът, показан по-долу, ще се появи автоматично. Само добавете имейла или мобилния номер на вашия клиент и натиснете бутона "Изпрати". SMS и имейлът се изпращат от SumUp, така че няма да бъдете таксувани за допълнителни услуги. Също така, разполагате с опцията да свържете принтер за разписките. Научете повече за разписките тук.

Кога ще получа парите от приетите плащания?

Процедурата по изплащане на сумите от транзакциите обикновено отнема от 3 до 5 работни дни, считано от деня на транзакцията до деня, в който парите се получат във вашата банкова сметка. За всяко изплащане към банковата ви сметка ще получавате имейл с отчет (PDF формат), който отразява всяка една транзакция, включена в изплащането. Допълнително можете да проверите статута на всичките си транзакции в личния ви SumUp профил на sumup.me.

Мога ли да получа извлечение на тразакциите, предназначено за моя счетоводител или за данъчни цели?

Да, ще получавате PDF файлове с дневно извлечение за всички суми, които превеждаме към банковата ви сметка. Също така ще получавате и отделен PDF файл с ежемесечни отчети за всички транзакции и изплащания, както и такси за транзакциите. Можете да представите тези документи директно на счетоводителя си или да ви послужат за данъчни цели.

Има ли бизнес категории, които SumUp не поддържа?

Като регулирана компания, SumUp работи под строгите изисквания, наложени от финансови регулатори, картови схеми (VISA и MasterCard), както и обслужващи банки. Лицензът ни не позволява поддържането на всеки бизнес модел. Tук можете да намерите списък с ограничените видове бизнес.

Често пътувам в чужбина. Мога ли да използвам SumUp?

Възможно е да разрешите използването на SumUp за определен период в страните, където предлагаме нашите услуги. Моля, потвърдете в коя държава ще използвате терминала, защо ще посетите това местоположение и точните дати, в които ще извършвате транзакции в тази страна. Това е списъкът с всички държави:

  • Австрия
  • Белгия
  • Бразилия
  • България
  • Чили
  • Кипър
  • Чехия
  • Дания
  • Естония
  • Финландия
  • Германия
  • Унгария
  • Ирландия
  • Италия
  • Латвия
  • Латвия
  • Литва
  • Люксембург
  • Малта
  • Холандия
  • Норвегия
  • Полша
  • Словения
  • Испания
  • Швеция
  • Швейцария
  • Великобритания
  • САЩ